در گزارش نئوپدیا اعلام شد؛
کیت تشخیص سرطان روده توسط فناوران در کشور بومی سازی شد
به گزارش نئوپدیا، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از ساخت کیت تشخیص سرطان روده برای اولین بار در کشور آگاهی داد و اظهار داشت: ایران بعد آلمان دومین کشور سازنده این نوع کیت شد.
حامد باقری مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست تشخیص سنجه در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این که این شرکت تولیدکننده تخصصی کیت های تشخیص فوری است، اظهار داشت: این شرکت کیت های تشخیص فوری مختلفی مانند پنل قلبی را برای تشخیص سکته قلبی، پنل عفونی برای تشخیص عفونت معده، هپاتیت و سایر عفونت ها تولید می کند.
کیت تشخیص سرطان روده فقط یک نمونه جهانی دارد
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: کیتی که در نمایشگاه نانو ۱۴۰۲ رونمایی گردید، کیت تشخیص سرطان روده است و شرکت ما دومین تولیدکننده این محصول در جهان است؛ این محصول تنها یک نمونه جهانی آلمانی دارد که باتوجه به تحریم ها وارد ایران نمی گردد.
باقری افزود: سرطان روده سومین سرطان شایع در میان انواع سرطان ها و دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان است، یکی از فاکتورهایی که شانس درمان را بیشتر می کند تشخیص سریع سرطان است.
کیت های تشخیصی جایگزین روش های تهاجمی گران قیمت
وی ضمن بیان این مطلب که هم اکنون برای تشخیص این سرطان کولونوسکوپی به انجام می رسد که یک روش تهاجمی گرانقیمت است و بسیاری از افراد حاضر به انجام آن نیستند، اشاره کرد: در صورتیکه با یک نمونه گیری ساده از نمونه مدفوع می توان فهمید که فرد به سرطان روده مبتلا هست یا خیر و در صورت مثبت بودن جواب کیت تشخیص، فرد برای کولونوسکوپی معرفی شود.
این فعال فناور افزود: این شرکت ۹ محصول دانش بنیان دارد که وارد بازار شده است و در لابراتوار های پاتولوژی و بیمارستان و خانه های بهداشت درحال استفاده است. حدودا ۱۰ درصد بازار را داریم و این محصول نیز مانند سایر محصولات وارد بازار شده است.
باقری درباره ی مزیت این کیت نسبت به نمونه های خارجی محصول نیز توضیح داد و اظهار داشت: یکی از مزیت های رقابتی این محصول نسبت به نمونه های خارجی هزینه تمام شده پایین تر به سبب دانش فنی آنست.
ظرفیت صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری / هدفگذاری برای صادرات به کشورهای همسایه
وی در ادامه به ظرفیت صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری این محصول اظهار داشت: باتوجه به دریافت مجوزهای لازم برای صادرات این کیت، برای سال آینده هدف خودرا صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایه ایران قرار داده ایم.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان این مطلب که فعالیت خودرا از یک تیم ۶ نفره شروع کردیم و با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ۳۵ نفر اشتغال به وجود آمده است، اظهار داشت: این شرکت توانسته با تولید این کیت، ۱۰ درصد سهم بازار ایران را در ۱۰ ماهی که وارد بازار شده است از آن خود کند.
بازار این حوزه حدود ۲۰ میلیون دلار ارزبری دارد
باقری با بیان این که بازار این حوزه حدود ۲۰ میلیون دلار ارزبری دارد، اشاره کرد: این در حالیست که ما صفر تا صد تولید را داخل ایران انجام می دهیم، بدین سبب ارزبری ندارد و اشتغال زایی آن نسبت به مونتاژکاران بیشتر است و امیدواریم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خط تولید خودرا گسترش بدهیم و بتوانیم سهم بازار ۴۰ درصدی را برای سال آینده بگیریم.
منبع: نئوپدیا
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب