NeoPedia
در دانشگاه علم و فرهنگ بررسی شد؛

تشخیص سرطان با بهره گیری از تصاویر حرارتی

تشخیص سرطان با بهره گیری از تصاویر حرارتی

نئوپدیا: تشخیص سرطان با بهره گیری از تصاویر حرارتی در مقاله عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ بررسی گردید.



به گزارش نئوپدیا به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر عبدالحسین رضائی عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه علم و فرهنگ، مقاله ای با موضوع “تشخیص مؤثر سرطان از تصاویر حرارتی با بهره گیری از الگوریتم های پیشرفته” را در مجله معتبر بین المللی به نام Biomedical Engineering: Applications، Basis and Communications منتشر نموده است.
در این مقاله، دکتر رضائی و همکارانش از سیستم های هوشمند کامپیوتری الهام گرفته از رفتار کرم های شب تاب برای مساعدت با تشخیص سرطان بهره برده اند. آنها از تصاویر حرارتی بدن بهره گرفته اند؛ چونکه در بدن افراد دچار سرطان، به سبب افزایش فعالیت تومور، آن قسمت گرم تر از سایر نقاط بدن است.
روش کار به این صورت است که این سیستم هوشمند تصاویر حرارتی بدن را بررسی نموده و با کمک الگوریتم های مختلفی مانند kNN، SVM و DTree (که روش های پیشرفته دسته بندی اطلاعات هستند)، تصاویر دارای تومور را از تصاویر سالم جدا می کند.
نتایج این پژوهش نشان داده که این تکنیک جدید می تواند دقت بالاتری در تشخیص سریع سرطان داشته باشد و نسبت به دیگر روش های موجود عملکرد بهتری عرضه نماید.
این مقاله در مجله ای که توسط انتشارات World Scientific انتشار یافته و در پایگاه Web of Science (ISI) نمایه می شود، به چاپ رسیده است. این مجله دارای ضریب تأثیر ۰.۶ است که نشان دهنده کیفیت و اهمیت علمی آنست.


منبع:

1403/07/04
09:05:46
5.0 / 5
387
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , دانشگاه , سیستم
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
NeoPedia